Vi opfandt autoværnet og leverer en lang række trafiksikkerhedsløsninger, f.eks. autoværn, broautoværn, trafikværn mv.
Du er her: Forside -> Sikkerhed på vejene
Vores rådgivning omfatter bl.a. valg af type autoværn, om der skal etableres forstærkninger ved broer eller andre faste genstande, om sikkerhedsafstande er overholdt og om løsningen med fordel kan udføres med enkelt- eller dobbeltsidig autoværn.
Autoværn skal sikre, at der ved uheld sker mindst mulig skade på personer og materiel, samt at følgeskaderne efter en kollision bliver så begrænsede som mulig. Det betyder, at køretøjer, der kolliderer med autoværnet skal fortsætte langs autoværnet eller tilbagekastes i en så lille vinkel som mulig, således at skadens omfang minimeres.
Filtrér produktliste efter behov.
Meiser Rail 4.0 er et stålautoværn fra Meiser Straβenausstattung. Det er testet i henhold til EN 1317-1:2010, EN 1317-2:2010 og EN 1317-5:2007+A2:2012/AC:2012. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat og har en god ydeevne og en meget lav vægt. Stålkvaliteten er S355JR.
StalPro Rail HN er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
StalPro Rail HL er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
StalPro Rail HD er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
Stalpro Rail hs er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det er et stålautoværn, som anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. 10149-2, S355J2 iht. EN-10025-2 og S235JR iht. EN 10025-2. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
DDSP 4.0 er et stålautoværn fra Erwin Peetz GmbH og Volkmann & Rossbach GmbH. Det er testet i henhold til EN 1317-5:2007 og A1:2008. Det anvendes som dobbeltsidet autoværn i midterrabatter. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
EDSP 2.0 er et stålautoværn fra Erwin Peetz GmbH og Volkmann & Rossbach GmbH. Det er testet i henhold til EN 1317-5:2007 og A1:2008. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
Stalpro Rail dl er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det er et dobbeltsidet stålautoværn med boksprofil, som anvendes i midterrabatter. Stålkvaliteten er S355MC iht. 10149-2 og S235JR iht. EN 10025-2. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
EDSP 1.33 er et stålautoværn fra Erwin Peetz GmbH og Volkmann & Rossbach GmbH. Det er testet i henhold til EN 1317-5:2007 og A1:2008. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
StalPro Rail sx er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat og har en god ydeevne og en meget lav vægt. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 10149-2.
StalPro Rail HM er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
StalPro Rail ES er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317 part 1 og 2. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S235JR iht. EN 10025-2.
Betonautoværn type BDK 3.1 bruges som forstærket autoværn ved brotilslutning, og som beskyttelse ved faste genstande.
Det er type BDK 2.1, som anvendes som sideautoværn.
Tertü T 18 anvendes til naturskønne områder ved parker, herregårde og skovarealer. Træautoværn type Tertü T 18 er testet og godkendt iht. de europæiske normer EN 1317-1 og 2 (niveau 2).
DAV H4b/W3 er CE-mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i DS/EN 1317-2 og DS/EN 1317-5. DAV H4b/W3 anvendes primært på brokonstruktioner hvor underliggende arealer kræver sikkerhed for ekstra beskyttelse.
DAV H4b/W2 er CE-mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i DS/EN 1317-2 og DS/EN 1317-5. DAV H4b/W2 anvendes primært på brokonstruktioner hvor underliggende arealer kræver sikkerhed for ekstra beskyttelse.
DAV H2/W3, er CE-mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i EN 1317-2 og En 1317-5. DAV H2/W3 anvendes på brokonstruktioner, hvor der stilles normale krav til et CE-mærket broautoværn.
DAV H2/W2, er crash testet efter de europæiske normer og lever op til kravene i EN 1317-2 og En 1317-5. DAV H2/W2 anvendes på brokonstruktioner, hvor der stilles normale krav til et CE-mærket broautoværn.
DAV H2/W1, er CE- mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i DS/EN 1317-2 og DS/EN 1317-5.
DAV NORDIC A/S leverer og monterer påkørselsværn til sikring af reoler, arbejdsstationer, facader, porte, indkørsler, olietanke, maskinanlæg mv. mod påkørsel. Vi lagerfører og specialkomponenter kan fremstilles hurtigt.
Paddehegn anvendes for at skabe sikker færdsel for padder i forbindelse med trafikerede veje. Paddehegn monteres enten direkte bag på autoværnet eller fritstående – dette afhænger af projektet. Paddehegn monteres oftest langs med vejen, hvor det leder imod eventuelle faunapassager.
Energiabsorberende terminaler anvendes til at optage køretøjets bevægelsesenergi og dermed aftage for stødet i forbindelse med påkørsel i starten eller slutningen af et autoværnsstykke.
En påkørselsdæmper kan anvendes, hvor 2 veje går fra – f.eks. ved en afkørsel fra motorvejen, hvor f.eks. autoværnet fortsætter op af rampen, eller i det hele taget hvor man har brug for beskyttelse fra 2 sider. Den er altid dobbeltsidet.
The nye smalle midlertidige trafikværn SB 50 er en moderne støbt betonafskærmning. Det anvendes primært til afskærmning og beskyttelse af byggepladser.
Trafikværnssystemet består af færdigstøbte betonelementer og har på nuværende tidspunkt mere end 200 belastningstests bag sig, så det er særdeles veltestet. Alle REBLOC produkter er testet i henhold til den europæiske standard EN 1317. Fordelen ved dette system er, at produktionsmetoden betyder at der kan leveres et stabilt produkt af høj kvalitet. Det kan derudover monteres på alle tider af året.
Spengler type 115 betonautoværn har et højt sikkerhedsniveau. Sikkerhedsklassen er H1 og arbejdsbredden fra W2 i henhold til EN 1317-2. Værnet er L 350 x B 68 x H 115 cm
Trafikværnssystemet DB 65S bruges primært til at sikre byggepladser og til at guide trafikken. Grundet den smalle bredde på kun 39 cm er DB 65S perfekt til at adskille motorvejsbaner.
Trafikværn type Mini-Guard® er en mobil konstruktion, der består af varmgalvaniserede enkeltdele. Standardelementet har en længde på 1.500 mm, en bredde på 500 mm og en højde på 420 mm. Som låseforbindelse indsættes et 1.500 mm langt forbindelsesrør på toppen af Mini-Guard® Standardelement, og det bringer det totale system op på en højde på 505 mm.
Trafikværn type Mini-Guard® er en mobil konstrukt ion, der består af varmgalvaniserede enkeltdele. Standardelementet har en længde på 1.500 mm, en bredde på 500 mm og en højde på 420 mm. Som låseforbindelse indsættes et 1.500 mm langt forbindelsesrør på toppen af Mini-Guard® Standardelement, og det bringer det totale system op på en højde på 505 mm.
Modulerne fremstilles i en række forskellige standardstørrelser, der tilsammen udgør et fleksibelt byggeklodssystem, der kan løse stort set alle trafiksikringsopgaver. Modulerne leveres enten i grå beton eller med en overflade af indstøbte chaussésten i to forskellige kanthøjder på 50 mm eller 110 mm.
Kæmpe renovering af brodele på 60 meter bro i hjertet af København
Silkeborg Kommune er i gang med at forbedre infrastrukturen i byen, og to nye stisystemer er netop blevet etableret ved Østre Bordingvej og Nordre Højmarksvej….
DAV NORDIC har igen leveret autoværn til det naturskønne område omkring Hvidkilde Gods på Sydfyn. Autoværnet er et specialautoværn, som falder naturligt ind i området.
Corten stålbro med specialdesignet rækværk pryder nyt boligområde.DAV NORDIC har i underentreprise til Jorton leveret et specialdesignet rækværk til en ny corten stålbro i Tørring….
DAV NORDIC har lyttet til efterspørgslen i markedet og udviklet et nyt standard personrækværk, som vi vil lagerføre. Kunderne har igennem en længere periode efterspurgt…
DAV NORDIC har for Barslund opsat en 500 meter lang støjskærm langs rute 11 i Ribe. DAV NORDIC har stået for både design og montering.
DAV NORDIC leverer på to år mere end 1.000 signalmaster og specialindfarvet autoværn til Hovedstadens Letbane. Letbanen etableres for at styrke mobiliteten på tværs af…
KPC Herning A/S har valgt DAV NORDIC til at varetage afskærmning på parkeringspladserne på Esbjergs nye shoppingcenter, BROEN som åbner den 10. april 2017. DAV…
Aarhus Kommune har valgt 7,5 tons beton udført som 30 ”flødeboller” fra DAV NORDIC. Flødebollerne anvendes som fundament for skilte til trafikregulering og bygningsarbejder.
DAV NORDIC A/S har med godkendelse fra Slots- og Kulturstyrelsen renoveret 600 m fredet rækværk ved Hvidkilde Gods mellem Svendborg og Faaborg.
DAV NORDIC har leveret specialrækværk med LED belysning til stibroen i Gullev for at gøre det mere trygt, hurtigt og trafiksikkert for de bløde trafikanter…
Nordhavns bykvarter, Sundmolen Vest, er en omdannelse af et tidligere kajområde. Bydelen har en arkitektonisk stil, som DAV NORDICs rækværker er med til at underbygge….
DAV NORDIC A/S leverer broautoværn til Høje-Taastrup kommunes dengang nye bro. Broen er en 42 m lang skråstagsbro med en 28 m høj bro-pylon. Den…
DAV NORDIC A/S har leveret og monteret 2,8 km DAV H2,W1 broautoværn til Kronprinsesse Marys bro. Broen åbnede den 28. september 2019 og er en…
Banedanmark er i gang med at elektrificere 108 km jernbanestrækning mellem Fredericia og Aarhus samt 148 km mellem Aarhus og Aalborg. Det indebærer, at mange…
DAV NORDIC har leveret sin første ordre til Lynetteholmen. Leverancen omfatter levering og montering af autoværn og brorækværk til en ny vej, som skal håndtere…
DAV NORDIC sikrer cykellister og har leveret 108 m dobbeltsidet – og 234 m enkeltsidet træautoværn samt 256 m træskal til cykelsti på Vejlevej i…
Ulrik Toft Marcussen, som er adm. direktør hos DAV NORDIC udtaler: “Jeg betragter Silkeborg Motorvejen som vores svendestykke. Vi er blevet udfordret på en tidligere…
DAV NORDIC har i 2016-2017 leveret massivt til den da nye motorvej mellem Herning og Holstebro. Den 28. maj 2017 åbnede de første to etaper…
DAV NORDIC har i 2,5 år (2016-2018) arbejdet på Nordhavnsvej – Københavns Kommunes største vejprojekt. Nordhavnsvej blev tilsluttet Helsingørmotorvejen, og projektet var et tilløbsstykke for…
DAV NORDIC designer ofte specialløsninger. En af disse løsninger er kantsikring af en 900 m lang sti i Rudersdal Kommune. Stien har i årevis været…
Copenhagen Historic Grand Prix har været afholdt på Bellahøj i København i 11 år, og hvert år har det krævet en række vejændringer. DAV NORDIC…
Favrskov Kommune har valgt 20 trafikmoduler med chaussesten fra DAV NORDIC som trafikdæmpende løsning i Thorsø. Det er en klar fordel, at modulerne er mobile…
Det var Holbæk Kommunes ønske at ændre vejforløbet på Roskildevej, den store hovedvej mellem Holbæk og Roskilde, således et farligt kryds blev mere sikkert for…
Haderslev Kommune har købt 19 trafikmoduler fra DAV NORDIC, som er vores største trafikmodul ordre til dato. De 19 trafikmoduler er indkøbt på grund af…
I forbindelse med opførelsen af den dengang nye 9.500 kvadratmeter bagagebygning i Københavns Lufthavn har DAV NORDIC haft lufthavnen næsten for sig selv, da de…
Der er ekstraordinært meget trafik på Haldor Topsøes lager og produktion i Frederikssund. Derfor er der brug for ekstra beskyttelse af væggene i en helt…
DAV NORDIC har stået for den indre sikkerhed i et helt nyt parkeringshus på Godsbanen i Aarhus. Opgaven er udført for Aarsleff, og parkeringshuset rummer…
Bering-Beder Vejen udgør en del af den nye overordnet ringvejsforbindelse rundt om Aarhus. DAV NORDIC leverede en stor leverance i årene 2021-2023.
De seneste år har foregået store udskiftninger af ældre anlæg med træ- eller gittermaster. De nye master der monteres, er hovedsageligt af stål eller aluminium.
Et autoværn etableres primært ud fra et behov om at skabe trafiksikkerhed for de trafikanter, der bruger vejnettet som en del af deres transport.
Anti-sticker og anti-graffiti behandling af master sikrer lave driftsomkostninger og holder masterne pæne i længere tid.
Eftergivelige master er lavet for at øge trafiksikkerheden. Ved sammenstød mellem en bil og en mast, vil masten absorbere en del af kraften fra sammenstødet.
EN 1317 er en Europæisk norm, der definerer test og certificeringsprocedurer for broautoværn, vejautoværn samt midlertidigt trafikværn.
Rækværker kan inddeles i følgende kategorier: CE godkendte brorækværker – testet og godkendt iht EN1317 og personrækværker
Vi har komprimeret et helt støjskærmsbyggeri i 10 overskuelige faser, så du på ingen måde er i tvivl om, hvad et støjskærmsprojekt kræver.