Autoværn skal sikre, at der ved uheld sker mindst mulig skade på personer og materiel, samt at følgeskaderne efter en kollision bliver så begrænsede som mulig.
Du er her: Forside -> Sikkerhed på vejene -> Autoværn
Autoværn skal sikre, at der ved uheld sker mindst mulig skade på personer og materiel, samt at følgeskaderne efter en kollision bliver så begrænsede som mulig. Det betyder, at køretøjer, der kolliderer med autoværnet skal fortsætte langs autoværnet eller tilbagekastes i en så lille vinkel som mulig, således at skadens omfang minimeres.
De dynamiske forhold ved en påkørsel er ofte komplekse. Korrekt bedømmelse af et autoværns funktion fås ved gennemførelse af påkørselstests. Testene gennemføres i henhold til de europæiske standarder: EN1317-1, EN1317-2 og EN1317-5, som fastlægger hvilke funktionskrav autoværnet kan overholde.
Valg af autoværn vil som udgangspunkt blive foretaget ud fra den mest gængse uheldssituation, nemlig ved påkørsel af personbil. I en række situationer kan der være grund til at vælge autoværn, som kan klare påkørsel af større køretøjer, som f.eks. ved:
Autoværnet tilpasses 100% til den konkrete opgave. Som eksperter indenfor trafiksikkerhed rådgiver vi vores kunder i en lang række forhold om konkrete opgaver. Rådgivningen omfatter bl.a. valg af type autoværn, om der skal etableres forstærkninger ved broer eller andre faste genstande, om sikkerhedsafstande er overholdt og om løsningen med fordel kan udføres med enkelt- eller dobbeltsidig autoværn.
Efter leverancen kvalitetskontrollerer vi autoværnet for korrekt tilspænding, visuel flugtlinje, sceptrenes placering i forhold til position/lod samt galvaniseringens lagtykkelse.
Silkeborg Kommune er i gang med at forbedre infrastrukturen i byen, og to nye stisystemer er netop blevet etableret ved Østre Bordingvej og Nordre Højmarksvej….
DAV NORDIC har igen leveret autoværn til det naturskønne område omkring Hvidkilde Gods på Sydfyn. Autoværnet er et specialautoværn, som falder naturligt ind i området.
Corten stålbro med specialdesignet rækværk pryder nyt boligområde.DAV NORDIC har i underentreprise til Jorton leveret et specialdesignet rækværk til en ny corten stålbro i Tørring….
DAV NORDIC har lyttet til efterspørgslen i markedet og udviklet et nyt standard personrækværk, som vi vil lagerføre. Kunderne har igennem en længere periode efterspurgt…
DAV NORDIC har for Barslund opsat en 500 meter lang støjskærm langs rute 11 i Ribe. DAV NORDIC har stået for både design og montering.
DAV NORDIC leverer på to år mere end 1.000 signalmaster og specialindfarvet autoværn til Hovedstadens Letbane. Letbanen etableres for at styrke mobiliteten på tværs af…
KPC Herning A/S har valgt DAV NORDIC til at varetage afskærmning på parkeringspladserne på Esbjergs nye shoppingcenter, BROEN som åbner den 10. april 2017. DAV…
Aarhus Kommune har valgt 7,5 tons beton udført som 30 ”flødeboller” fra DAV NORDIC. Flødebollerne anvendes som fundament for skilte til trafikregulering og bygningsarbejder.
DAV NORDIC A/S har med godkendelse fra Slots- og Kulturstyrelsen renoveret 600 m fredet rækværk ved Hvidkilde Gods mellem Svendborg og Faaborg.
DAV NORDIC har leveret specialrækværk med LED belysning til stibroen i Gullev for at gøre det mere trygt, hurtigt og trafiksikkert for de bløde trafikanter…
Nordhavns bykvarter, Sundmolen Vest, er en omdannelse af et tidligere kajområde. Bydelen har en arkitektonisk stil, som DAV NORDICs rækværker er med til at underbygge….
DAV NORDIC A/S leverer broautoværn til Høje-Taastrup kommunes dengang nye bro. Broen er en 42 m lang skråstagsbro med en 28 m høj bro-pylon. Den…
Vores engagerede og dygtige rådgivere sidder klar til at hjælpe dig med løsninger, der både tager højde for god økonomi, arbejdsmiljø og høj kvalitet.
Filtrér produktliste efter behov.
StalPro Rail HN er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
StalPro Rail HL er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
StalPro Rail HD er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
Stalpro Rail hs er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det er et stålautoværn, som anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. 10149-2, S355J2 iht. EN-10025-2 og S235JR iht. EN 10025-2. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
DDSP 4.0 er et stålautoværn fra Erwin Peetz GmbH og Volkmann & Rossbach GmbH. Det er testet i henhold til EN 1317-5:2007 og A1:2008. Det anvendes som dobbeltsidet autoværn i midterrabatter. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
EDSP 2.0 er et stålautoværn fra Erwin Peetz GmbH og Volkmann & Rossbach GmbH. Det er testet i henhold til EN 1317-5:2007 og A1:2008. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
Stalpro Rail dl er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det er et dobbeltsidet stålautoværn med boksprofil, som anvendes i midterrabatter. Stålkvaliteten er S355MC iht. 10149-2 og S235JR iht. EN 10025-2. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
EDSP 1.33 er et stålautoværn fra Erwin Peetz GmbH og Volkmann & Rossbach GmbH. Det er testet i henhold til EN 1317-5:2007 og A1:2008. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
StalPro Rail sx er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat og har en god ydeevne og en meget lav vægt. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 10149-2.
StalPro Rail HM er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
StalPro Rail ES er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317 part 1 og 2. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S235JR iht. EN 10025-2.
Betonautoværn type BDK 3.1 bruges som forstærket autoværn ved brotilslutning, og som beskyttelse ved faste genstande.
Det er type BDK 2.1, som anvendes som sideautoværn.
Tertü T 18 anvendes til naturskønne områder ved parker, herregårde og skovarealer. Træautoværn type Tertü T 18 er testet og godkendt iht. de europæiske normer EN 1317-1 og 2 (niveau 2).
DAV H4b/W3 er CE-mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i DS/EN 1317-2 og DS/EN 1317-5. DAV H4b/W3 anvendes primært på brokonstruktioner hvor underliggende arealer kræver sikkerhed for ekstra beskyttelse.
DAV H4b/W2 er CE-mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i DS/EN 1317-2 og DS/EN 1317-5. DAV H4b/W2 anvendes primært på brokonstruktioner hvor underliggende arealer kræver sikkerhed for ekstra beskyttelse.
DAV H2/W3, er CE-mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i EN 1317-2 og En 1317-5. DAV H2/W3 anvendes på brokonstruktioner, hvor der stilles normale krav til et CE-mærket broautoværn.
DAV H2/W2, er crash testet efter de europæiske normer og lever op til kravene i EN 1317-2 og En 1317-5. DAV H2/W2 anvendes på brokonstruktioner, hvor der stilles normale krav til et CE-mærket broautoværn.
DAV H2/W1, er CE- mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i DS/EN 1317-2 og DS/EN 1317-5.
Beskriv dit projekt for os og vi får en kyndig rådgiver til at kontakte dig snarest muligt.