Eftergivelige autoværnsender og påkørselsdæmpere

Vi tilbyder et bredt sortiment af stationære og midlertidige energiabsorberende terminaler og påkørselsdæmpere.​

Eftergivelige autoværnsender anvendes til at optage køretøjets bevægelsesenergi og dermed aftage for stødet i forbindelse med påkørsel i starten eller slutningen af et autoværnsstykke.

Eftergivelige autoværnsende

​En energiabsorberende autoværnsende (også kaldet endeterminal) bruges udelukkende i ydrerabatten (vejsiden). De benyttes primært i stedet for en nedføring af autoværnet.

De bruges til landeveje (P2 eller 80 km/t) og til motortrafikveje og motorveje (P4 hastighed 90 – 110 km/t). De er ikke CE mærket, men testet i henhold til gældende norm.

​​Energiabsorberende påkørselsdæmper

En påkørselsdæmper er CE mærket og bruges når der er trafik på begge sider. Det kan være når en motorvej deler sig eller ved en frakørselsrampe på motorvejen.​​

De bruges primært på motorveje, men kan også benyttes ved f. eks. betalingsanlæg som ved Storebælt.

Ens for dem begge er at de absorberer kræfterne fra bilen en påkørsel. Den virker som en harmonika som folder sig sammen ved en påkørsel som i de fleste tilfælde betyder en ødelagt bil men chaufføren overlever.

Autoværn cases

Vil du vide mere?

Vores engagerede og dygtige rådgivere sidder klar til at hjælpe dig med løsninger, der både tager højde for god økonomi, arbejdsmiljø og høj kvalitet.

Montage

Bjørn Lyng

Projektchef
+45 24 45 77 37

Produktvalgsguide, Absorberende terminaler

Filtrér produktliste efter behov.

Autoværnsender og påkørselsdæmpere

Produktblade

Energiabsorberende autoværnsende TREND® CEN P2

Længde, m: 4,4 Stolpeafstand, m: 2,0 Vægt, kg: 190 Placering/testgrundlag: Z2 – EN 1317-5:2007+A2:2012

Energiabsorberende autoværnsende TREND® CEN P2

Energiabsorberende terminaler anvendes til at optage køretøjets bevægelsesenergi og dermed aftage for stødet i forbindelse med påkørsel i starten eller slutningen af et autoværnsstykke.

Teknisk data

Længde, m 4,4
Stolpeafstand, m 2,0
Vægt, kg 190
Placering/testgrundlag Z2 – EN 1317-5:2007+A2:2012
Udbøjningsklasse/level km/h Z2,D1.1 – 80 km/h
ASI A

Energiabsorberende autoværnsende TREND® CEN P4

Længde, m: 12,4 Stolpeafstand, m: 2,0 Vægt, kg: 400 Placering/testgrundlag: Z2 – EN 1317-5:2007+A2:2012

Energiabsorberende autoværnsende TREND® CEN P4

Energiabsorberende terminaler anvendes til at optage køretøjets bevægelsesenergi og dermed aftage for stødet i forbindelse med påkørsel i starten eller slutningen af et autoværnsstykke.

Teknisk data

Længde, m 12,4
Stolpeafstand, m 2,0
Vægt, kg 400
Placering/testgrundlag Z2 – EN 1317-5:2007+A2:2012
Udbøjningsklasse/level km/h Z2,D1.1 – 110 km/h
ASI A

Påkørselsdæmper SMA 110P

Placering/testgrundlag: EN 1317-7 Udbøjningsklasse/level km/h: Z1,D1 – 110 km/h ASI: – Længde: 6,0 m

Påkørselsdæmper SMA 110P

En påkørselsdæmper kan anvendes, hvor 2 veje går fra – f.eks. ved en afkørsel fra motorvejen, hvor f.eks. autoværnet fortsætter op af rampen, eller i det hele taget hvor man har brug for beskyttelse fra 2 sider. Den er altid dobbeltsidet.

Teknisk data

Placering/testgrundlag EN 1317-7
Udbøjningsklasse/level km/h Z1,D1 – 110 km/h
ASI
Længde 6,0 m
Afstand fra jorden 0,77 m
Bredde 0,86 m

Påkørselsesdæmper SMA T 4

Placering/Testgrundlag: Z1 – EN 1317-7 Udbøjningsklasse/level km/h : Z1,D1 – 110 km/h ASI : B Længde: 5,9 m

Påkørselsesdæmper SMA T 4

En påkørselsdæmper kan anvendes, hvor 2 veje går fra – f.eks. ved en afkørsel fra motorvejen, hvor f.eks. autoværnet fortsætter op af rampen, eller i det hele taget hvor man har brug for beskyttelse fra 2 sider. Den er altid dobbeltsidet.

Teknisk data

Placering/Testgrundlag Z1 – EN 1317-7
Udbøjningsklasse/level km/h Z1,D1 – 110 km/h
ASI B
Længde 5,9 m
Afstand fra jorden 0,62 m
Bredde 0,29 m

Energiabsorberende autoværnsende SMA T 2

Placering/Testgrundlag: EN 1317-7 Udbøjningsklasse/level km/h:: Z1,D1 – 80 km/h ASI: B Længde: 3,5 m

Energiabsorberende autoværnsende SMA T 2

Energiabsorberende terminaler anvendes til at optage køretøjets bevægelsesenergi og dermed aftage for stødet i forbindelse med påkørsel i starten eller slutningen af et autoværnsstykke.

Teknisk data

Placering/Testgrundlag EN 1317-7
Udbøjningsklasse/level km/h: Z1,D1 – 80 km/h
ASI B
Længde 3,5 m
Afstand fra jord 0,62 m
Bredde 0,29 m