Ikke alt støjdæmpning er skærme. DAV NORDIC udfører også andre former for udendørs støjdæmpning.
Du er her: Forside -> Støjreducerende løsninger -> Anden støjdæmpning
Støjdæmpning udendørs er oftest forsaget af krav til, hvor meget en virksomhed, en vej eller en anden støjkilde må støje i skel. Nogle gange, er den bedste løsning ikke at opstille en støjskærm. Det kan også være, at du har en støjskærm opstillet i forvejen, men at den ikke dæmper støjen tilstrækkeligt.
Sådanne løsninger er altid specialløsninger og er typisk nødvendige i situationer, hvor støjkilden er placeret anderledes end normalt, hvor det er nødvendigt at beklæde en eksisterende skørn eller konstruktion grundet manglende plads til en klassisk støjskærm, eller der er et designønske om en alternativ løsning.
Vi rådgiver, projekterer, leverer og monterer den specialløsning, der skal til for at støjdæmpe dit projekt. Vi drager nytte af de mange års erfaring, vi har i at løse støjproblemer langs vej- og jernbanenet i Danmark. Med udgangspunkt i de rigtige samarbejdspartnere og leverandører har DAV NORDIC adgang til alle relevante produkter. Det kommer dig til gavn, fordi uanset hvilke krav du stiller, har DAV NORDIC en løsning.
Herunder finder du en beskrivelse af situationer, vi allerede har hjulpet kunder med at støjdæmpe. Dette er blot eksempler på støjreducerende løsninger, hvor skærme eller vægge ikke er løsningen.
Skydebaneanlæg eller andre udendørs arealer, hvor aktiviteterne er støjende for naboerne, kan have potentiale for lyddæmpning med nedhængte lydbafler. Denne type af støjdæmpning er yderst effektiv og resultaterne er bemærkelsesværdige. Den specifikke løsning varierer fra projekt til projekt og med adgang til en lang række produkter sikrer DAV NORDIC altid den rigtige løsning til projektet.
Se reference om specialprojektet “Sjælsø Skydebane” her.
I nogle situationer kan det være en mulighed at beklæde en eksisterende konstruktion med en støjabsorberende beklædning. Dette kan fx være på en bygning, ved vareindleveringssluser, parkeringshuse, fabrikker og eksisterende skærme. Vi løste en sådan opgave på Silkeborg Motorvejen, hvor vi eftermonterede en lydabsorberende beklædning på den eksisterende støjskærm.
Vi rådgiver og kortlægger løsningsmuligheder, så du kan komme videre med dit projekt. Ønsker du et uforpligtende tilbud udarbejder vi gerne det. Udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.
Ny skole i Kødbyen får særlig lyddæmpning med DAV NORDIC løsning
DAV NORDIC har udviklet en specialstøjskærm til en ny udstykning i Hammershøj ved Viborg. Støjskærmen skal skærme det kommende boligområde mod den nærliggende industri.
I Hasselager ved Aarhus har DUAS Bolig opført et nyt boligområde. Boligområdet snor sig i terrænet, og den sidste del af boligerne ligger tæt op…
To ens støjskærme på i alt 2,1 km dæmper støjen i de to Nordsjællandske nabobyer Meløse og Kregme. Beboerne i de omkringliggende boligområder kan nu…
DAV NORDIC leverede for første gang i Danmark Naturawall Støjskærm. Skærmen blev opført på den nye omfartsvej syd om Aalborg.
Sjælsø Skydebane er blevet lyddæmpet med 41.000 lydbafler leveret til Forsvaret over 4 måneder i 2018. Resultatet er en kæmpe succes. Lyden er dæmpet betydeligt,…
DAV NORDIC har for Barslund leveret og monteret en ca. 2 km lang støjskærm ved Bramdrupdam i Kolding. Støjskærmen var den hidtil højeste i Danmark…
DAV NORDIC har for Barslund opsat en 500 meter lang støjskærm langs rute 11 i Ribe. DAV NORDIC har stået for både design og montering.
DAV NORDIC leverede en unik støjskærm med flere funktioner til Fredericia Havn. Med fundamenter placeret 20 meter under terræn og en højde på 10 meter…
I fagentreprise har DAV NORDIC opført en støjskærm mellem bane og boligområdet «Læhegnet» i Albertslund på Sjælland. Skærmen højner livskvaliteten for de mennesker, der bor…
Schüttesvej, én af de helt store indfaldsveje til Horsens, er blevet udvidet fra to til fire spor. DAV NORDIC har til projektet leveret produkter fra…
I forbindelse med, motorvej E45 ved Skanderborg blev udvidet fra fire til seks spor, blev der også opsat en støjskærm, som minimerer motorvejens støjgener for…
Vores engagerede og dygtige rådgivere sidder klar til at hjælpe dig med løsninger, der både tager højde for god økonomi, arbejdsmiljø og høj kvalitet.
Filtrér produktliste efter behov.
Meiser Rail 4.0 er et stålautoværn fra Meiser Straβenausstattung. Det er testet i henhold til EN 1317-1:2010, EN 1317-2:2010 og EN 1317-5:2007+A2:2012/AC:2012. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat og har en god ydeevne og en meget lav vægt. Stålkvaliteten er S355JR.
StalPro Rail HN er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
StalPro Rail HL er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
StalPro Rail HD er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
Stalpro Rail hs er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det er et stålautoværn, som anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. 10149-2, S355J2 iht. EN-10025-2 og S235JR iht. EN 10025-2. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
DDSP 4.0 er et stålautoværn fra Erwin Peetz GmbH og Volkmann & Rossbach GmbH. Det er testet i henhold til EN 1317-5:2007 og A1:2008. Det anvendes som dobbeltsidet autoværn i midterrabatter. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
EDSP 2.0 er et stålautoværn fra Erwin Peetz GmbH og Volkmann & Rossbach GmbH. Det er testet i henhold til EN 1317-5:2007 og A1:2008. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
Stalpro Rail dl er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det er et dobbeltsidet stålautoværn med boksprofil, som anvendes i midterrabatter. Stålkvaliteten er S355MC iht. 10149-2 og S235JR iht. EN 10025-2. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
EDSP 1.33 er et stålautoværn fra Erwin Peetz GmbH og Volkmann & Rossbach GmbH. Det er testet i henhold til EN 1317-5:2007 og A1:2008. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Det er galvaniseret iht. EN ISO 1461, EN 10346.
StalPro Rail sx er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat og har en god ydeevne og en meget lav vægt. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 10149-2.
StalPro Rail HM er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317:5. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S355MC iht. EN 101492.
StalPro Rail ES er et stålautoværn fra Stalprodukt S.A. Det er testet i henhold til EN 1317 part 1 og 2. Det anvendes som enkeltsidet autoværn i yder- og midterrabat. Stålkvaliteten er S235JR iht. EN 10025-2.
Betonautoværn type BDK 3.1 bruges som forstærket autoværn ved brotilslutning, og som beskyttelse ved faste genstande.
Det er type BDK 2.1, som anvendes som sideautoværn.
Tertü T 18 anvendes til naturskønne områder ved parker, herregårde og skovarealer. Træautoværn type Tertü T 18 er testet og godkendt iht. de europæiske normer EN 1317-1 og 2 (niveau 2).
DAV H4b/W3 er CE-mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i DS/EN 1317-2 og DS/EN 1317-5. DAV H4b/W3 anvendes primært på brokonstruktioner hvor underliggende arealer kræver sikkerhed for ekstra beskyttelse.
DAV H4b/W2 er CE-mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i DS/EN 1317-2 og DS/EN 1317-5. DAV H4b/W2 anvendes primært på brokonstruktioner hvor underliggende arealer kræver sikkerhed for ekstra beskyttelse.
DAV H2/W3, er CE-mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i EN 1317-2 og En 1317-5. DAV H2/W3 anvendes på brokonstruktioner, hvor der stilles normale krav til et CE-mærket broautoværn.
DAV H2/W2, er crash testet efter de europæiske normer og lever op til kravene i EN 1317-2 og En 1317-5. DAV H2/W2 anvendes på brokonstruktioner, hvor der stilles normale krav til et CE-mærket broautoværn.
DAV H2/W1, er CE- mærket efter de europæiske normer og lever op til kravene i DS/EN 1317-2 og DS/EN 1317-5.
DAV NORDIC A/S leverer og monterer påkørselsværn til sikring af reoler, arbejdsstationer, facader, porte, indkørsler, olietanke, maskinanlæg mv. mod påkørsel. Vi lagerfører og specialkomponenter kan fremstilles hurtigt.
Paddehegn anvendes for at skabe sikker færdsel for padder i forbindelse med trafikerede veje. Paddehegn monteres enten direkte bag på autoværnet eller fritstående – dette afhænger af projektet. Paddehegn monteres oftest langs med vejen, hvor det leder imod eventuelle faunapassager.
Energiabsorberende terminaler anvendes til at optage køretøjets bevægelsesenergi og dermed aftage for stødet i forbindelse med påkørsel i starten eller slutningen af et autoværnsstykke.
En påkørselsdæmper kan anvendes, hvor 2 veje går fra – f.eks. ved en afkørsel fra motorvejen, hvor f.eks. autoværnet fortsætter op af rampen, eller i det hele taget hvor man har brug for beskyttelse fra 2 sider. Den er altid dobbeltsidet.
The nye smalle midlertidige trafikværn SB 50 er en moderne støbt betonafskærmning. Det anvendes primært til afskærmning og beskyttelse af byggepladser.
Trafikværnssystemet består af færdigstøbte betonelementer og har på nuværende tidspunkt mere end 200 belastningstests bag sig, så det er særdeles veltestet. Alle REBLOC produkter er testet i henhold til den europæiske standard EN 1317. Fordelen ved dette system er, at produktionsmetoden betyder at der kan leveres et stabilt produkt af høj kvalitet. Det kan derudover monteres på alle tider af året.
Spengler type 115 betonautoværn har et højt sikkerhedsniveau. Sikkerhedsklassen er H1 og arbejdsbredden fra W2 i henhold til EN 1317-2. Værnet er L 350 x B 68 x H 115 cm
Trafikværnssystemet DB 65S bruges primært til at sikre byggepladser og til at guide trafikken. Grundet den smalle bredde på kun 39 cm er DB 65S perfekt til at adskille motorvejsbaner.
Trafikværn type Mini-Guard® er en mobil konstruktion, der består af varmgalvaniserede enkeltdele. Standardelementet har en længde på 1.500 mm, en bredde på 500 mm og en højde på 420 mm. Som låseforbindelse indsættes et 1.500 mm langt forbindelsesrør på toppen af Mini-Guard® Standardelement, og det bringer det totale system op på en højde på 505 mm.
Trafikværn type Mini-Guard® er en mobil konstrukt ion, der består af varmgalvaniserede enkeltdele. Standardelementet har en længde på 1.500 mm, en bredde på 500 mm og en højde på 420 mm. Som låseforbindelse indsættes et 1.500 mm langt forbindelsesrør på toppen af Mini-Guard® Standardelement, og det bringer det totale system op på en højde på 505 mm.
Modulerne fremstilles i en række forskellige standardstørrelser, der tilsammen udgør et fleksibelt byggeklodssystem, der kan løse stort set alle trafiksikringsopgaver. Modulerne leveres enten i grå beton eller med en overflade af indstøbte chaussésten i to forskellige kanthøjder på 50 mm eller 110 mm.
Beskriv dit projekt for os og vi får en kyndig rådgiver til at kontakte dig snarest muligt.