Du er her: Forside -> Videnscenter -> Så enkelt kan det være at bygge en støjskærm
Du vil se resultatet tale for sig selv. Du vil hellere koncentrere dig om de andre detaljer et byggeprojekt indeholder, hvad enten det er til infrastruktur, bane eller byggeri.
Alligevel vil du gerne vide, hvad der foregår. Du vil være sikker på, at du får den bedste løsning til den bedste pris. Måske har du undret dig over, hvilke parametre, der skiller den ene leverandør fra den anden. Det kan også være frustrerende ikke at vide, hvad du betaler for, når du køber støjskærme og støjhegn.
Problemet er sandsynligvis, at du er blevet pålagt et krav fra myndighederne. Det der, med en støjskærm er faktisk ikke din interesse, men du er tvunget til at opføre den. Den gode nyhed er, at der findes en enkelt løsning. Løsningen består af have den nødvendige viden og derudfra træffe et valg.
Vi har komprimeret et helt støjskærmsbyggeri i 10 overskuelige faser, så du på ingen måde er i tvivl om, hvad et støjskærmsprojekt kræver. Dét er viden.
Du kan vælge en totalleverandør eller du kan stå for koordinationsarbejdet selv og vælge hjælp til de dele af processen, du har behov for.
Vi inviterer dig ligeledes til at gå på opdagelse i et inspirerende projekt, hvor genbrug og bæredygtighed er tænkt ind i støjskærmsbyggeriet. Casen handler om en 500 m lang støjreflekterende og transparent skærm opsat i Ribe. Projektet er et godt eksempel på, hvordan en leverandør medbåde praktisk viden og erfaring, der inddrages tidligt i byggeriets faser, er med til at sikre en bygbar løsning af højkvalitet.
Læs mere om casen her
Med mere end 25 års erfaring indenfor støjdæmpende løsninger projekter, leverer og monterer DAV NORDIC alt i støjskærme til byggeri, infrastruktur og bane. Vi glæder os til at blive din totalleverandør.
Vores engagerede og dygtige rådgivere sidder klar til at hjælpe dig med løsninger, der både tager højde for god økonomi, arbejdsmiljø og høj kvalitet.
De seneste år har foregået store udskiftninger af ældre anlæg med træ- eller gittermaster. De nye master der monteres, er hovedsageligt af stål eller aluminium.
Et autoværn etableres primært ud fra et behov om at skabe trafiksikkerhed for de trafikanter, der bruger vejnettet som en del af deres transport.
Anti-sticker og anti-graffiti behandling af master sikrer lave driftsomkostninger og holder masterne pæne i længere tid.
Eftergivelige master er lavet for at øge trafiksikkerheden. Ved sammenstød mellem en bil og en mast, vil masten absorbere en del af kraften fra sammenstødet.
EN 1317 er en Europæisk norm, der definerer test og certificeringsprocedurer for broautoværn, vejautoværn samt midlertidigt trafikværn.
Rækværker kan inddeles i følgende kategorier: CE godkendte brorækværker – testet og godkendt iht EN1317 og personrækværker
Vi har komprimeret et helt støjskærmsbyggeri i 10 overskuelige faser, så du på ingen måde er i tvivl om, hvad et støjskærmsprojekt kræver.
Korrosionsklasser henviser til forskellige miljøers påvirkning af materialer. Klasserne går fra C1 til C5, hvor C1 er det mildeste miljø og C5 er det hårdeste.
I anlægsbranchen findes forskellige måder, hvorpå man kan indgå i et samarbejde. Hos DAV NORDIC har vi fokus på ærlighed, teamwork og arbejdsglæde.
Hos DAV NORDIC arbejder vi hovedsageligt med tre typer af metal: Stål, aluminium og Corten stål. DAV NORDIC er certificeret til stålproduktion.
Støjskærme er en generel betegnelse for støjdæmpende løsninger ved støjkilder, såsom veje eller togskinner. Der findes mange forskellige typer af støjskærme.