Roskilde Kommune ønskede en gang-/cykelbro, som skulle forbinde den nyetablerede ”Universitetsstien” i Roskilde. Stien går parallelt med den eksisterende jernbane og stibroen sikrer gående og cyklister en sikker vej over den tunnel, der går under togskinnerne.
Du er her: Forside -> Cases -> Ny stibro i Roskilde
DAV NORDIC har for entreprenørvirksomheden Hoffmann produceret, leveret og monteret brokonstruktionen på bare 4 måneder.
I sommeren 2020, modtog DAV NORDIC ordren. Herfra startede processen, der i alt varede 4 måneder. Allerede efter 3 måneder blev stålkonstruktionen leveret som enkeltdele på DAV NORDICs lokation i Bjæverskov. I Bjæverskov blev konstruktionen samlet, hvorfra den blev transporteret og kranet direkte på plads i Roskilde.
At transportere og montere en bro, længere end et hus, kræver megen plads og så lidt trafik som muligt. Når den samtidigt skal monteres direkte op af en banestrækning, er der også en række sikkerhedsforanstaltninger, der skal tages hensyn til. Derfor foregik transport og montage af den færdige stibro om aftenen og natten. Lars Welin Nielsen fra Hoffmann bekræfter, at byggeprojekter omkring et banelegme er en tidskrævende og kompleks opgave.
Som projektleder, på et byggeprojekt som det vi har udført i Roskilde, er der mange ting at have styr på i byggeprocessen. Særligt tager det lang tid at få styr på alt omkring sikkerhed. Derfor er det dejligt, når man finder en fagentreprenør som er proaktive og kun involverer mig i de rigtige og vigtige ting. Samarbejdet med DAV NORDIC har været nemt og ukompliceret. Lars Welin Nielsen, projektleder, Hoffmann
Som projektleder, på et byggeprojekt som det vi har udført i Roskilde, er der mange ting at have styr på i byggeprocessen. Særligt tager det lang tid at få styr på alt omkring sikkerhed. Derfor er det dejligt, når man finder en fagentreprenør som er proaktive og kun involverer mig i de rigtige og vigtige ting. Samarbejdet med DAV NORDIC har været nemt og ukompliceret.
Lars Welin Nielsen, projektleder, Hoffmann
Stibroen er 3 meter bred og 19 meter lang. Enkelte overflader er produceret i galvaniseret stål, mens overfladerne som direkte er påvirket af slitage, fra gående og cyklende trafik, er produceret i rustfrit stål. Kørefladerne på stibroen har et gråligt udtryk, det skyldes kunststofbeklædning, bestående af diverse småsten. Kunstbelægningen, bidrager til en mere skridsikker overflade. Så man i vinteren, såvel som sommeren, kan færdes sikkert på konstruktionen.
Vil du se andre stibroer udført af DAV NORDIC?
En tryg og sikker stiforbindelse til borgerne i Gullev
Er broen udført i beton og mangler rækværker er det også et af vores fagområder.
Læs mere her
Kæmpe renovering af brodele på 60 meter bro i hjertet af København
I et tæt partnerskab med OK a.m.b.a. har DAV NORDIC være med til at udvikle, producere og montere overdækninger til to nye ladeparker i Hammelev…
DAV NORDIC har lyttet til efterspørgslen i markedet og udviklet et nyt standard personrækværk, som vi vil lagerføre. Kunderne har igennem en længere periode efterspurgt…
DAV NORDIC har som underleverandør til DS Flexhal leveret et bredt udvalg af overdækninger til Taulov Dry Port i forbindelse med udvidelse af lager- og…